ВИХОВНІ ЗАХОДИ, ПОДІЇ

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА СЛУЖБА
ТА УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ
ГУРТКОВА  РОБОТА

ГУРТОЖИТОК


КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:

430 років
освітньої і друкарської діяльності
ДНЗ «Ставропігійське ВПУ м. Львова»


     Соцмережі:
   Facebook — наша сторінка
   Google+ — наша сторінка


     

     

     

   Держзакупівлі, документи

   Архів 2016–17 н. р.
   Архів 2015–16 н. р.
   Архів до 08.2015 р.

     

Поради соціально-психологічної служби

Автор: Бурак А. Г.

Рекомендації соціального педагога для майстрів і класних керівників ДНЗ:

      — проявляти доброзичливе ставлення, підтримку; реалізовувати демократичний стиль керівництва;
      — не висувати на початку року великих вимог до учнів, пам’ятати різницю між першокурсниками та іншими учнями навчального закладу;
      — намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці; орієнтувати учнів на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення;
      — допомогти учням з низьким соціальним статусом в учнівському колективі відчути себе потрібними і бажаними в групі:
      — проводити відповідні виховні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи;
      — залучати до позанавчальної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися;
      — на позанавчальних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
      — звертати увагу одногрупників на успіхи цих учнів у тому, що в них виходить.


Автор: Бурак А. Г.

Рекомендації соціального педагога для батьків.

      Шановні батьки! Пам’ятайте, що ваша сім’я — найперша і найважливіша ланка виховання, оскільки саме в ній закладається духовне ядро особистості, основи її моралі, народжуються і поглиблюються любов до батьків, сім’ї, роду, народу, до усього живого, повага до рідної мови, історії, культури. Взірцем гуманних якостей маєте бути насамперед ви самі, характер взаємин у вашій сім’ї.
      Отож:
      — Шануйте одне одного, будьте чуйними, уникайте сварок і образ.
      — Показуйте дітям приклад доброзичливого ставлення до інших членів сім’ї, сусідів, співробітників, а також до незнайомих людей, що потребують допомоги. Пам’ятайте: діти копіюють дії дорослих і насамперед батьків!
      — Стежте, щоб ваші слова не розходилися з вашими справами. Дитина дуже спостережлива і допитлива, і навіть невеличка фальшива нотка у сімейному оркестрі може спровокувати недовіру вашої дитини. Батькові слід узгоджувати свої дії стосовно дитини з діями її матері, матері — із діями батька. Пам’ятайте: «Якщо батько каже «так», а мати — «сяк» — росте дитина як будяк!»
      — Будьте моральним зразком для своєї дитини. Тому «зростайте» разом із вашими дітьми, щоб вони відчували гордість за батьків, бажання бути схожими на вас. Пам’ятайте: успіх виховання залежить від мудрого поєднання любові до дитини з вимогливістю до неї.
      — Шануйте дитину, її гідність і почуття. Вмійте поставити себе на її місце, цікавтеся її успіхами і невдачами. Пам’ятайте: тільки з повагою до юної особистості можемо навчити її шанувати інших.
      — Вправляйтеся зі своїми дітьми в гуманних учинках. Організовуйте їхнє життя так, щоб вони на ділі могли піклуватися про тих, хто цього потребує (молодший брат або сестра, старенькі бабуся або дідусь, хворі в сім’ї) і допомагати старшим (правильний розподіл домашніх обов’язків), щоб вони були готові допомогти своїм друзям, щоб завжди були чемними.
      — Пам’ятайте, що, виховуючи дітей, ви виконуєте не тільки батьківський, а й громадський обов’язок.
      Навчальний заклад — ваш вірний союзник і помічник. Звертайтеся до педагогів, вони завжди відгукнуться на ваші прохання і допоможуть у вихованні дитини.
      — На прикладах, взятих із життя, демонструйте дітям зразки чесного виконання обов`язку перед суспільством і сім`єю.
      — Відвідуйте збори і заняття для батьків.
      — Тільки разом у співпраці з навчальним закладом та громадськістю можна добитися бажаних результатів у вихованні й навчанні ваших дітей.
      — Обов’язково постійно цікавтесь розвитком, навчанням і поведінкою ваших дітей. Для цього відвідуйте заняття, батьківські збори, зустрічайтесь із класним керівником і майстром училища.
      — Щоденно цікавтесь навчанням дитини. Радійте її успіхам, допомагайте узагальнювати, співставляти, аналізувати вивчене, прочитане, побачене. Не дратуйтесь через кожну невдачу, що спіткає дитину, не карайте й не ображайте її гідності, а допоможіть зрозуміти й усвідомити помилки, недоробки, загартуйте її силу волі своєю допомогою й розумінням.
      — Привчайте дитину до самонавчання й самоконтролю у виконанні домашніх завдань і обов’язків. Надавайте розумну допомогу в їхньому виконанні. Важливо викликати інтерес до навчання, але не муштрою й силою, а добрим словом, підтримкою, порадою, терпінням і ласкою.
      — Сприяйте тому, щоб дитина сформувала в собі активну життєву позицію: брала участь у всіх навчальних заходах, концертах, щоб не боялася декламувавти, співати, танцювати, виконувала б сумлінно доручення навчального закладу. Для цього необхідно бути в курсі навчального життя, цікавитися планами дитини щоденно, допомагати готуватися до уроків, підтримувати в дитині впевненість і сміливість.
      — Пам`ятайте, що тільки разом з навчальним закладом можна добитися бажаних результатів у вихованні і навчанні дітей. Викладач — ваш перший порадник і друг. Радьтеся з ним і підтримуйте його авторитет. Зауваження щодо роботи викладача висловлюйте у розмові з ним. Не робіть у присутності дітей.


Автор: Бурак А. Г.

Права та обов’язки опікуна.

      — Має право вимагати за рішенням суду повернення йому дітей, які перебувають у нього під опікою, від будь - яких осіб, що утримують у себе дітей без законних підстав.
      — Має право розпоряджатися-майном підопічного у його інтересах.
      — Має право укладати угоди від імені і в інтересах підопічного, діючи як його законний представник (крім угод, заборонених законодавством).
      — Як правило, має проживати разом з підопічним.
      — Повинен раз на рік забезпечити проходження підопічним повного медичного обстеження.
      — Має право витрачати суми, що належать підопічному у вигляді пенсій, допомоги, аліментів та доходів від майна, на утримання підопічного. Органи опіки та піклування мають право, якщо це потрібно для захисту прав підопічного, обмежувати право опікуна розпоряджатися внеском, зробленим будь-ким на ім'я підопічного.
      — Зобов'язаний виховувати підопічного, піклуватися про його фізичний розвиток, навчання, захищати його права та інтереси.
      — Обов'язки з опіки і піклування виконуються безоплатно.
      — Дії опікунів можуть бути оскаржені кожною особою, в тому числі і підопічним, до органів опіки і піклуванням за місцем проживання підопічного.


Автор: Бурак А. Г.

Пам’ятка дітям сиротам, дітям позбавленим батьківського піклування

      Права та пільги дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа встановленні Законом України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 N 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (зі змінами та доповненнями).
      Діти-сироти та діти, які залишились без піклування батьків, мають право:
      — на безкоштовне медичне обслуговування (у тому числі стоматолого-ортопедичне);
      — на обов’язкові медичні огляди двічі на рік.
      — на безкоштовне відвідування кінотеатрів, виставок, музеїв, спортивних споруд та безкоштовне користування всіма видами приміського громадського транспорту ( крім таксі ) за єдиним квитком. Єдиний квиток дійсний на всій території України.
      — на зарахування у навчальні заклади усіх форм акредитації поза конкурсом.
      — на повне державне утримання (для тих, хто не перебуває під опікою);
      — у разі вступу до ПТУ, ВНЗ на утримання комплекту нового одягу, взуття, грошову допомогу;
      — на безкоштовне харчування, проживання у гуртожитку на період навчання у ПТУ, технікумах, ВНЗ, а також на забезпечення взуттям, одягом, м’яким інвентарем;
      — на безкоштовне забезпечення шкільною та спортивною формами та гарячими обідами на період навчання у загальноосвітніх школах;
      — на щорічну матеріальну допомогу за рахунок стипендіального фонду навчальних закладів;
      — у разі працевлаштування — на одноразову грошову допомогу, забезпечення одягом, взуттям за рахунок підприємства;
      — на добові (за нормами службових відряджень) за час перебування у дорозі (туди і назад) та оплати вартості проїзду у заклади та сім’ї, де вони виховувались (за рахунок навчального закладу);
      — на утримання готівки (в межах норм харчування для тих, хто не виїжджає до місць організованого відпочинку у дні канікул).
      — на позачергове забезпечення житлом після закінчення навчально-виховних та навчальних закладів та проходження служби у Збройних силах України.